Zimowa dekoracja, która przetrwa cały rok


Ostatnio pisałam o tym jak nie przesadzić z dekoracją świąteczną w grudniu, dziś chciałam podjąć się innego tematu … Opowiem Wam pewną historię, która doprowadziła mnie do pytania: jak dekorować w grudniu tak, aby dekoracja sprawdziła się w innych porach roku? Zastanawialiście się kiedyś nad tym? 

Pamiętam z opowieści moich rodziców, że gdy byłam mała, to musieli podwiesić małą choinkę pod sufitem, abym tylko nie strącała baniek. Byłam mała, nie pamiętam nawet tego, więc musiałam być bardzo mała … ale to nie ta historia, którą chciałam opowiedzieć. Otóż, nie wiem skąd taki pomysł się pojawił, może z braku miejsca w małym mieszkaniu, może z innego powodu, ale choinka stała w pokoju od Świąt do Świąt, tak, tych grudniowych! Wątpię, że powodem było lenistwo, to nie pasuje do moich rodziców, ale choinka stała w rogu pokoju, a dokładnie w sypialni... Przypominając sobie tą historię, zastanawiam się, czy są jakieś dekoracje, które namiętnie używamy w grudniowym ozdabianiu, a które moglibyśmy oglądać nie tylko w okresie świątecznym? Oczywiście, że są. Przeglądnęłam trochę inspiracji na Pinterest i znalazłam dla Was gotowe przykłady takich inspiracji.

Oto i one...

1. choinki, na poduchach, na ścianie, jako wzór
2. suche gałązki, mogą stac zupełnie nagie, a przy okazji świąt ozdabiać je światełkami bądź wiszącymi cudami
3. choinka, podobnie jak gałązka, jest całoroczna
4. światełka, nie tylko są popularne na choince
5. leśne stwory, na poduszkach, na pościeli na tapecie
6. kolorowy kubek
7. drewniane meble i ozdoby, a także wyposażenie kuchni

Macie jakiś inny pomysł? Co wykorzystujecie przez cały rok? A może macie swoją ulubioną całoroczną dekorację? Pochwalcie się! :)





1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7

Ola z apetycznego wnętrza

8 komentarzy:

  1. Świetne pomysły! Szczególnie podobają mi się roślinne i zwierzęce motywy. Myślę, że bardzo dobrze sprawdzą się o każdej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest jeszcze wiele takich motywów, postaram się uzupełnić, jeśli coś przyjdzie mi do głowy :)

      Usuń
    2. Też roślinne przypadły mi szczególnie do gustu.

      Usuń
  2. Najbardziej do gustu przypadła mi choinka w czarnej butelce/wazonie. Niesamowity charakter. Na pewno z miłą chęcią przygarnęłabym coś takiego do swojego mieszkania. Może w przyszłym roku wykorzystam ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wykorzystasz już go od dziś? :) w końcu to uniwersalny sposób na dekorację nie tylko zimową :)

      Usuń
  3. Często przynoszę sobie do domu gałązki świerku, bo kocham ten zapach :) Do tej pory kładłem je w niewidocznym miejscu, ale teraz widzę, że fajnie wyglądają w wazonie. Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. jak to dobrze, że nie tylko my szukamy spodobu na "przesezonowanie" niektórych dekoracji ;)

    OdpowiedzUsuń

Instagram