podsumowując rok kolorystyczny: Kolor Marsala ... co o nim sądzicie?


Lubię moment, w który Pantone ogłasza kolor roku, z drugiej strony czekam później na efekty tego ogłoszenia, bo tak w ogóle, na czym polega kolor roku? Ktoś mówi, że dziś pomarańcz będzie modny i wszyscy muszą teraz projektować w tej barwie aby być na topie? Jest to dla mnie trochę śmieszna tradycja, ale obserwując co nastąpiło po tym ogłoszeniu można dojść do kilku wniosków ...

Marsala. Gdy pierwszy raz zobaczyłam ten kolor skojarzyłam go z czekoladą, praliną ... "będzie apetycznie". Jednak po chwili zastanowienia, nie mogłam znaleźć sposobu na tą barwę. Owszem, jest piękna, ale poważna. Czy wnętrza zasługują na takie połączenia? Myślę, że tak, ale raczej nie wszystkie. To barwa poważna, dla mnie trochę wyniosła, widzę ją w starych wnętrzach, miejscach z historią, w formie ciężkich kotar czy ciemnych zasłon, w formie puchatego wielkiego fotela czy też dekoracyjnych poduch z aksamitu. 

W takim razie, jak jest wybierany kolor roku? Czy jest to barwa uniwersalna? Czy może taka, która nie pasuje do wszystkiego i można ją potraktować jako wisienkę na torcie? Co sądzicie?

W tym momencie, gdy kolor Marsala przez kilka miesięcy był na językach wielu, można zaobserwować, gdzie najlepiej się zaadoptował. Wybrałam kilka inspiracyjnych fotografii, które myślę bardzo dobrze obrazują wykorzystanie koloru roku. Jak dla mnie, jest to wspaniała barwa w modzie, torebki, buty, kapelusze, apaszki, wszelkie dodatki. 








Ola z apetycznego wnętrza

12 komentarzy:

  1. Myślę, że ten kolor świetnie sprawdza się zarówno we wnętrzach jak i w modzie. Mnie ten kolor urzekł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten kolor jest ładny i ciekawy jeśli nie ma go zbyt dużo :)Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Do mnie osobiście ten kolor "nie przemawia" :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się kolor bardzo podoba - korzystnie wypada także w wersji bardziej zakurzonej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie jest naprawdę świetny.
    Szukam takiej szminki.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam :) i chyba machnę sobie taki kolorek na pazurach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny kolor. Kojarzy mi się z grzanym winem;) Niemniej jednak już jestem ciekaw jaki będzie kolor przyszłego roku;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta sofa to coś pięknego z tych wszystkich zdjęć z tym kolorem... Gdzie znajdę taką sofę? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny kolor :) trochę ciemny, ale osobiście bardzo takie lubię. Nie spotkałam się do tej pory z tak pomalowanym wnętrzem

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakoś nie mogę się przekonać do tego koloru, nie wiem czemu, ale trochę mnie odpycha

    OdpowiedzUsuń
  11. No kolor bardzo specyficzny i nie dla wszystkich...mnie osobiście nie przeszkadza, ale jego nadmiar juz tak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie się bardzo podoba, szczególnie w naturze :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram