Niezwykłe miejsce na warszawskiej Pradze [WYWIAD]



Ostatnio miałam okazję udzielić wywiadu na temat tego jak mieszkają Polacy. Przez ostatnich kilka lat, w naszym kraju, mocno zmienił się temat remontów, dekoracji, architektury wnętrz. Co bardzo mnie cieszy! Nie dotyczy to tylko naszych mieszkań, ale także miejsc czasowego pobytu. Właściciele bardzo….. o to, a by przyszły użytkownik, czuł się w ich wnętrzach jak u siebie, albo jak najlepiej. Dziś chciałabym pokazać Wam jedno z takich miejsc, które uważam, że jest doskonałym nie tylko do wypoczynku, ale także inspiracji …

Buszując ostatnio po ogłoszeniach krótkoterminowego wynajmu trafiłam na kilka pięknych miejsc. Jednym z nich jest apartament na warszawskiej Pradze. Jest tu magicznie … Styl w jakim jest wykonane mieszkanie, przypada do gustu praktycznie każdemu. Czuć tu klimat warszawskiej Pragi, Kamienica, dom wielorodzinny, trochę industrialnie, a jednak przytulnie … Jednak ten apartament jest niezwykły nie tylko ze względu na wnętrze … Apartament to także galeria. Podziwiam trend łączenia różnych nietypowych funkcji w jeden „organizm”. Klubokawiarnia i księgarnia, kawiarnia i sklep z dizajnem, ale apartament i galeria? Cały czas nasuwa mi się pytanie: w jaki sposób projektant tego miejsca potrafił dogodzić przyszłym niewiadomym gościom? Postanowiłam zapytać autorki tych wnętrz, jak wyglądała jej praca ...

1. Skąd pomysł na połączenie dwóch funkcji: hotelu i galerii?
Pomysł pojawił się “naturalnie” podczas urządzania wnętrz. Pojawiła się potrzeba powieszenia “czegoś’ na ścianach, a że mam znajomych i przyjaciół artystów , pomysł żeby to były ich prace był oczywisty.

2. Czy obie funkcje dobrze ze sobą współgrają? Czy taka promocja Autorów jest atrakcyjna dla gości? A może goście nie wiedzą o tym, że nocują w galerii?
Obie funkcje się doskonale uzupełniają, goście często zwracają uwage na zdjęcia i obrazy. Nie dla wszystkich jest to jednak oczywiste choć nazwa na to wskazuje : Gallery 4 Apartment.

3. Dlaczego w mieszkaniu nie czuć zapachu Prowansji, a jest industrialnie?
To zasluga Joanny Kiryłowicz - projektantki :)

4. Czy wynajem krótkoterminowy mieszkania zmusza do częstszych remontów?
Dla mieszkania krótkoterminowy najem jest korzystniejszy. Goście są w większości bardzo uważni, a częste sprzątanie pozwala utrzymywać mieszkanie w nienagannym stanie. Długotrwały wynajem bardziej “zużywa” mieszkanie.

5. Co jest najtrudniejsze w projektowaniu dla przyszłego nieznanego Klienta?
Mieszkanie projektowałam razem z Joanną tak naprawdę dla siebie. Z moich doświadczeń z podróży wiedziałam co jest potrzebne a co zbędne w takim mieszkaniu . Sama czasami z niego korzystam :)


Dlaczego warto tu zajrzeć?
1. Wnętrza są wyposażone w oryginalne przedmioty wykonane przez polskich Projektantów
2. Apartament inspiruje i jest bazą pomysłów
3. Spokojna okolica, z dobrym dojazdem do centrum
4. Funkcjonalny rozkład pomieszczeń, potrzebnych przy krótkim wynajmie i także nieco dłuższym
5. Stylowe miejsce na wymarzone okazje.








foto / Tomasz Rykaczewski “ Lewe Oko”, Mariusz Bykowski

Ola z apetycznego wnętrza

9 komentarzy:

  1. jakie piękne! <3 W takim to mogłabym nawet i w Warszawie mieszkac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny styl, jak ja lubię te "ceglane" ściany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo gustowne, choć ja bym pewnie nie domyśliła się, że nocuję w galerii. Widzę tam też prl-owskie inspiracje (niebieska szafka), za którymi osobiście nie przepadam, chyba dlatego, że jeszcze kilka lat temu mieszkałam we wnętrzu niemal z tamtego okresu, więc wciąż nie jest to dla mnie nic ciekawego.
    Do tej pory zresztą mam trochę takich elementów, na przykład lampę magazynową, której muszę się pozbyć i wymienić na coś normalnego.
    Generalnie jednak apartament nie jest zły, choć nieco nie trafia w mój styl.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra wnętrze, a właściwie studio. Dużej lekkości wnętrzu dają wszystkie mebelki na tych ładnych i zgrabnych nóżkach - dodaje to lekkości. Super urządzone i dopieszczone wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkanie jest piękne! Uwielbiam takie wnętrza!
    Wynajem krótkoterminowy to bardzo popularna forma w innych krajach. Są specjalne portale, na których można znaleźć oferty takiego najmu.
    Artykuł zawiera dużo przydatnych informacji dla kogoś, kto chciałby zająć się takim najmem.
    Na marginesie - Polacy bardzo pięknie mieszkają, urządzają wnętrza z gustem, cenią komfort i wygodę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super surowe ściany, zawsze o takich marzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne wnętrze utrzymane w stylu, który bardzo mi się podoba. Jestem zachwycony;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjnie urządzone wnętrze.

    OdpowiedzUsuń

Instagram